O

Slopkisten

Her kan du købe forskellige effekter ifm. dit medlemskab af Sønderborg Marineforening.

Herunder finder du et lille udsnit, og kun de mest anvendte, men hele kataloget kan ses på denne mailadresse: https://www.marineforeningen.dk/slopkisten/

Priserne er pr. 27. juni 2023. De er vejledende og følger leverandørprisen.

Størrelsesguide: S = 48, M = 50, L = 52, XL = 54, 2XL = 56, 3XL = 58, 4XL = 60.

Skjorte størrelser: 37/38, 39/40, 41/42, 43/44, 45/46, 47/48, 49/50.

I forbindelse med køb, bemærk følgende:

1. Bestilling sker til Slopkistebestyrer Bjarne S. Møller, som samler og koordinerer indkøbene og sikrer vi får mest  muligt ud af fragtprisen.

2. Bestilling kan ske direkte til Bjarne, på torsdage eller lørdage, eller man kan skrive sig på bestillingssedlen der hænger på skottet i marinestuen.

3. Betaler man med MobilePay, så skal man tydeligt skrive i teksfeltet, hvad man har betalt for.

4. Betaler man kontant, så skriver man det på en "Jeg har nydt" seddel, med tydelig navn og pris påført (sedlerne ligger i skuffen til borddækning). Sedlen lægges i kassererens skuffe i dueslaget.

"Slop chest"

Ordet “Slopkiste” stammer fra den gamle engelske betegnelse “Slop Chest”, som var en kiste medbragt af hovmesteren, hvor besætningen kunne købe beklædning (bukser, trøjer m.m.), samt øvrige daglige fornødenheder som tobak, sæbe og lignende.

Sønderborg Marineforening | Verdens Ende 16, 6400 Sønderborg - Danmark | Sonderborgmarineforening@gmail.com