Nyheder / Nyheder

Stemningsbilleder fra Marstal turen

Så er vores besøg hos skibskammeraterne i Marstal vel overstået. En rigtig god dag, med godt samvær og gode oplevelser.

På sejlturen til Ærø havde formanden for Marstal marineforening, Jens Weiss, arrangeret en guided rundtur på el-færgen ELLEN. Deltagerne kom omkring og så både broen og maskinen. Gamle maskingaster sagde, at de savnede diesellugten og motorernes dunken.

Marinestuen i Marstal er indrettet i byens gamle biograf, helt tilbage i 1984. Indretningen giver stuen et meget specielt, men også meget hyggeligt, præg - med højt til loftet, som det også fremgår af billederne herunder.

En dejlig frokost blev indtaget, fulgt på vej af Brøndums snaps, Riga Balsam og en kold pilsner. I Marstal indtages der ikke snaps uden Riga Balsam, så fik vi også det lært - ikke dårligt.

En gåtur gennem den gamle hyggelige by var også inkluderet, med en af byens turguider. Vi så bl.a. andet byens kirke, med ikke mindre end 7 kirkeskibe. Altertavlen var en historie for sig selv, idet lokale skibsreddere havde stået model til tavlen af Jesus og han disciple, som sejler på det oprørte hav.

På Havnen var der tid til at hvile de trætte ben, under byens monument for druknede søfolk.

Efter kaffe og brød og afsked med kammeraterne i Marstal, så kørte vi retur til Søby og påmønsterede igen ELLEN, denne gang med kurs mod Fynshav. Tak for en dejlig dag til alle deltagere.

************************************************************************
Sønderborg Marineforening | Verdens Ende 16, 6400 Sønderborg - Danmark | pahc96@gmail.com